На сьогодні наші працівники стикаються на практиці із новими викликами, які можуть ускладнювати, а подекуди і унеможливлювати переведення продуктивних перемовин у повноцінну угоду та продовження співпраці. Турбулентність на ринку нерухомості викликана воєнними діями на території нашої країни, які нажаль, на сьогодні не обмежені конкретною зоною через завдання країною-агресором ракетних ударів по всій території України. На сьогодні перед запуском нового проекту, будь-то відкриття ТРЦ із GLA 20000 кв.м. чи невеличкого магазину площею 20 кв.м. інвесторам доводиться враховувати нові ризики.
Не можу не відмітити, що через часті локдауни із 2020 року співпраця рітейлерів та девелоперів стала більш гнучкою та скоординованою. Сторони практично завжди можуть в найкоротший термін в телефонному режимі вирішити гострі питання. Додавання пунктів щодо роботи під час карантинних обмежень при укладенні договору про співпрацю стало практично " золотим стандартом". Сторони " на березі" враховували зміни до законодавства та свій практичний досвід роботи, і приходили до консенсусу перед початком подальшої роботи. Вміння прислухатися до другої сторони та піднімати і вирішувати незручні питання робить тандем рітейлера та девелопера ще сильнішим та йде на користь обом компаніям.
Але починаючи із 24 лютого перед бізнесом постали виклики нечуваної сили. На сьогодні укласти договір про співпрацю із" багатьма невідомими" стало інколи для компаній тим " Рубіконом", який важко переступити. В нинішніх обставинах, навіть при укладенні договору щодо роботи в місті, яке знаходиться в 1000 км від фронту, бізнесу доводиться враховувати набагато більше факторів: це і логістика, можлива зміна локації виробництва підрядників, наявність персоналу, графік комендантського часу, роботу громадського транспорту та багато іншого.
Також, окрім значного підняття офіційного курсу іноземної валюти, зростання цін на товари та послуги, доводиться враховувати при плануванні бізнес-поїздок можливі перебої з пальним, зміну в русі курсування потягів та ін.
Складнощів при обговоренні умов договору ще додають обставини, коли представники сторін за об'єктивних обставин знаходяться не в Україні. Так, Zoom став звичним інструментом в офісах всіх компаній в останні роки, але нажаль, довірливої особистої бесіди віч-на-віч між можливими партнерами він не замінить.
На жаль, зворотною стороною медалі цілі передбачити всі потенційні ризиків, з якими може стикнутися компанія під час своєї діяльності, є затягнутий час, втрата ритму, і відмова від укладення угоди однією із сторін.
Виходячи із великого практичного досвіду працівників компанії " Українська Консалт Група", можемо дати кілька порад для переведення продуктивних перемовин в укладення договору про співпрацю та подальший розвиток проекту:
1. Ставте собі ціль зробити conference call максимально продуктивним.
Передбачайте більше часу задля здійснення телефонних та відео конференцій. Старайтеся зібрати не лише всі запитання для обговорення, а й підключайте усіх можливих спеціалістів задля швидкого вирішення питань.
" Рвані" дзвінки на сьогодні придатні лише для вирішення оперативних питань, а не для вдумливого обговорення засад для довгострокової співпраці, тим більше якщо сторони знаходяться територіально не в одному місті, або навіть не в одній країні. Нажаль, найбільше відмов від укладення договору відбувається через те, що сторони знаходяться в різних обставинах і не знаходять часу почути думку партнера.
2. Виставляйте часові межі задля узгодження умов договору.
Це дозволить сторонам не втрачати ритм та узгодити умови співпраці максимально ефективно.
3.Залучайте професіоналів.
Це дозволить, по-перше, мінімізувати ваші затрати часу, витраченого на узгодження умов договору про співпрацю. А по-друге, враховуючи великий практичний досвід наших працівників та їх глибоке знання ринку, допоможе укласти договір про співпрацю, де враховано максимальну кількість ризиків, які існують сьогодні.
Експерти "UKRAINIAN CONSULT GROUP" завжди на вашому боці!