НОВИНИ

Складні часи – важкі рішення. Короткий огляд експансії мереж в західному регіоні України

Починаючи з 24 лютого 2022р. життя всіх громадян нашої держави розділилося на «до» і «після». Оборона України, допомога ЗСУ, всебічна віра і сприяння нашій перемозі і, як зворотня сторона медалі - повна невизначеність та невпевненість в завтрашньому дні. Дані проблеми не оминають торгові мережі. Повне, або часткове знищення торгових точок, зупинка роботи на окупованих територіях, порушення логістики, падіння платоспроміжності населення, брак персоналу – ось далеко не повний перелік проблем, з якими стикається бізнес. Але, як птах Фенікс, який оновлюється кожного дня з попелу заради життя — бізнес шукає можливості збереження і оновлення. Сьогодні компанія «Українська консалт група» проведе короткий аналіз ринку комерційної нерухомості на заході Україні і зацікавленості в експансії операторів ринку.


Західний регіон України, і в попередні роки, завжди був предметом зацікавленості рітейлерів, а зараз особливо. Розділимо комерційну нерухомість на два потоки: перший – це ТРЦ і ТЦ, другий – стрітрітейл. Хочемо звернути увагу на те, що зараз обидва напрямки демонструють низьку вакантність, яка не характерна для даного періоду року і обумовлена тим, що операторам була надана знижка на військовий період. Але зараз багато орендодавців планують повернутися на орендні ставки, які були до війни, що потягне за собою появу вільних площ різного формату. Набуває більшої актуальності оплата оренди відсотками з обороту, що стабілізує фінансові відносини сторін в орендних відносинах. Слабкою стороною даної форми оплати є недовіра в об’єктивності інформації щодо валового виторгу і бажання орендодавців отримувати прогнозований дохід. Як і в попередні роки є брак великих торгових площ, який традиційно мало представлений на заході України і в довійськовий період компенсовувався будівництвом.

Щодо профілю мереж, які масштабуються на заході України. Перш за все — це продуктові мережі, формату «супермаркет» що реалізовують довоєнні проєкти, а також освоюють нові площі. Робочі площі даного профілю від 300 до 2600м.кв. Другими за активністю є формат «дрогері», яких цікавлять площі 150-250м.кв. Третіми традиційно є аптечні мережі, що ущільнюють свою присутність в регіоні. Це повязано з втратою частини торгових точок в зоні бойових дій. Формат від 51 до 100м.кв. Четвертим пунктом у нас магазини біля дому у форматі спеціалізованих м’ясних, рибних магазинів, також зоомаркети. Площі від 45 до 100м.кв. П’ятими виступають мережі модного одягу українських виробників. Формат від 60 до 100м.кв. Також слід звернути увагу на мережі fashion-сегменту орієнтованих на покупця «середній мінус». Їх цікавлять площі 500-2500м.кв. Слабку активність проявляють магазини електроніки, які зараз більше оптимізовуються.

В зв’язку з попитом на якісну комерційну нерухомість, який перевищує пропозицію і заморозкою більшості девелоперських проєктів на ринку, найближчим часом буде відбуватися якісна заміна орендарів на більш знакових і платоспроміжних, а також поглинання мереж, яке буде більш вираженим, ніж в попередні роки. Також можливі злиття мереж з ціллю зберегти позиції на ринку.


Компанія «Українська консалт група», яка надає весь спектр послуг в сфері комерційної нерухомості готова сприяти в реалізації проєктів будь-якої складності для наших шановних замовників і клієнтів.