НОВИНИ

Експансія аптечних мереж. Де і як знайти хороші локації?

Розвиток аптечних мереж завжди мав ознаки збільшеної активності. Роздрібна торгівля медикаментами та супутніми засобами має постійний попит у споживачів з сезонним весняно-осіннім підвищенням торгів. Аптечні мережі стабільно реалізовували плани з розвитку. Однак починаючи з лютого 2023р. попит в експансії виріс настільки, що почав значно перевищувати пропозицію по вільних площах на ринку комерційної нерухомості. Це відповідно повпливало на збільшення вартості оренди квадратного метра орендованого приміщення, збільшення закладених витрат на відкриття аптеки, експерименти з площами і форматами закладів і дефіцит площ в «робочих» локаціях. Компанія «Українська Консалт група», яка є активним гравцем на ринку комерційної нерухомості і займається розвитком провідних національних аптечних мереж в даній статті надає рекомендації по пошуку площ аптечного формату.

Так яким чином знайти потрібну площу в хорошій локації? Є кілька універсальних рекомендацій, які підходять під формат будь-якого населеного пункту. По-перше, зараз багато операторів в рамках оптимізації, зниження орендних витрат і підвищення генерації та задоволення потреб свого трафіку готові надавати орендні площі в суборенду. До таких операторів відносяться продуктові супермаркети, магазини формату дрогері, та dollar story. Другим пунктом пошуку ми рекомендуємо звернути увагу на власні приміщення місцевих ФОПів, які готові перейти з активної фази підприємництва в користь пасивного доходу, не бажаючи конкурувати з системними операторами і готові розглянути пропозицію по оренді. Зазвичай, це довгий процес, але з гарантованим результатом. Третій варіант – це розпаювання великих, часом недооцінених площ, між кількома операторами. Найкраще поєднання: продуктовий супермаркет, аптека, дрогері, зоомагазин та поштовий, або комунікаційний оператор. Такі осередки торгівлі генерують в основному цільовий трафік, який створює правильний трафік для аптеки. Також варто звернути увагу на комерційні приміщення в житлових новобудовах, які активно заселяються. Це хороша перспектива на майбутній розвиток.

Ще одною характерною ознакою даного періоду розвитку аптечних мереж є захід великих операторів ринку в населені пункти малого формату з не виликим наповненням локального ринку. Даний напрямок має багато переваг, а саме: відсутність великої кількості конкурентів, не високі орендні ставки, можливість стати фактично єдиним системним оператором.
Мінусом даних локацій є відносно низький товарооборот.

Підсумовуючи дану статтю хочемо сказати, що на нашу думку, майбутнє розвитку аптечних мереж буде в поглинанні слабших конкурентів, ще більш активному розвитку онлайн-торгівлі та в зміні законодавчого поля, в результаті чого зменшиться кількість активних гравців.

Компанія «Українська Консалт група», яка надає весь спектр послуг в сфері комерційної нерухомості, готова сприяти в реалізації проєктів любої складності для наших шановних замовників і клієнтів.